2012. július 8., vasárnap

Gruber Zsanett - A szobaszínpadi szösszenet

"Becsüld meg a kezdőt - ő semmi, de még minden lehet."
/Forbáth Imre/

Hogy is volt? Kerestem valami számnak a cover verzióját, aztán elkattintottam valahova, onnan meg megintcsak valahova, és egyszercsak megtaláltam ennek a lánynak a videóját. És ott ragadtam. 


Gruber Zsanett olyan, mint egy dalospacsirta a kalitkában. Egy netablakos kalitkában. A világot jelentő deszkák a gurulós szék, a refektor pedig a monitor fénye. De mindegy is, mert ahogy a videó elindul, és hallgatom, már én sem a szobámban vagyok a kanapén elnyúlva, hanem valahol egészen máshol. Lélekben már egy kis kocsmában ülök, egy pohár borral a kezemben, és a sarokban lévő emelvényen ő játszik a félhomályban. 

Ahogyan ő maga is fogalmaz, ez amolyan "forget about everything else" típusú zene. A 19 éves Gruber főként alternatív, jazz, funky és reggae vonalakról építkezik, és próbálja saját magán átfűzni azokat. Most még többségében feldolgozásokat lehet tőle találni, de az itt beszúrt dalok saját szerzemények, ill. várhatóan ősz végére már az 5 számból álló demo felvétele is megjelenik. 



Mindezek után már csak arra voltam kíváncsi, vajon milyen egy Gruber Zsanett live kocert, és mint kiderült, az eddig szobaszínpadi palánta néhány napon belül, július 11-én debütál a nagyérdemű előtt a Rézmál Kávézóban. Érdemes lesz meghallgatni, van egy olyan érzésem, hogy fogunk még vele nagyobb színpadokon találkozni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése