2013. március 22., péntek

Saverne - electro a pusztán, nem pusztán electro

Alapvetően nem szokásom számokat meg zenéket boncolgatni, ahogy a korábbi bejegyzéseimből is átjöhet, inkább összhatásra figyelek, és hogy hogy érzem magam a zene alatt. A címben szereplő formációt hallgatva valahogy mégis került egy műtős szike a kezembe, és mire észbe kaptam, már ki is beleztem fejben a számot.

Szóval, Saverne. 

Sok mindent nem lehet még tudni a formációról, az előkészületek már a tavalyi évben elkezdődtek. Egyik tag sem most kezdett zenélni, és az látszik, hogy nagyon profin akarják csinálni az egészet. Jól mutatja ezt, hogy  hatásos belépőként a leges legelső számot megkaptuk szőröstől-bőröstől, egy frankó kis klippel, hogy ne csak a fülünk álljon ketté, hanem a szemünk is.



Na de ez az, hogy nem teljesen áll ketté... a hangzásvilág nagyon bejön és igényesen van összerakva. A szemöldököm azonban önálló életre kel a 10. másodperc tájékán, amikor elkezdődik a rap. Értem én, hogy nem anyanyelvünk az angol, meg nem is tartom magam különösebben allergiásnak az akcentusokra, de ez annyira magyaros, hogy elvonja a figyelmem a zenéről. Ill. nem tudom, hogy utómunkálatokkal mennyire lehet segíteni az ilyesmin, de nekem a Csépai Gábor hangszíne valahogy kilóg. Főleg úgy óriási a kontraszt, ahogy aztán megszólal Kocsis Bence, teljesen egybeolvadva a hangszereléssel.

Félreértés ne essék, nem Csépaival van van bajom, ebben a számban pölö teljesen jó szerintem, csak itt most valami nem passzol.

A másik, amit kicsit hiányoltam, az a "kerítés-szaggatás". Mint azt már említettem volt, a hangzásvilágért jár egy virtuális vállveregetés a csapatnak, de csak biztatni tudom őket, hogy tekerjenek még a basszuson egy kicsit. Az ilyen zene sztem akkor jó, ha rám akar omlani a plafon, ne álljunk meg csak a repedéseknél.

Mindezeket leszámítva elég sztájler projekt lesz ez, én várom a következő számot.

Tagok:
Bakos István - sound engineer / live bass
Csépai Gábor - mc / lyrics
Kocsis Bence - songwriter / lyrics / vocals
Koszti Zsuzso (Flux) - visuals
Kővágó Dániel - producer / songwriter / guitars
Székács Dániel - dj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése